Retourbeleid

Controleer je bestelling bij levering 

 

We willen natuurlijk dat je bestelling in perfecte staat aankomt! Controleer daarom altijd even de verpakking zodra je deze ontvangt. Zie je schade aan de doos, teken dan niet voor ontvangst en geef dit door aan de chauffeur. 

Controleer daarna het product zelf. Merk je schade of een ander probleem op? Laat het ons binnen 24 uur weten via info@lumoire.nl en voeg fotos toe van de schade en jouw adreslabel op de verpakking. We zorgen er dan meteen voor dat het netjes wordt opgelost.  

Wat is de retourtermijn? 

 

Je kunt binnen 14 dagen nadat je het artikel ontvangen hebt, je retour aanmelden. Vervolgens heb je nog eens 14 dagen de tijd om het artikel retour te sturen. 

Let op: Zware of breekbare artikelen (zoals badkamerspiegels) zijn niet geschikt voor verzending met pakketdiensten. Laat deze bij voorkeur ophalen door een ervaren transporteur! 

Retourvoorwaarden 

 

  • Het retourverzoek wordt per mail bij ons ingediend binnen 14 dagen via info@lumoire.nl
  • Het product dient in de originele, schone en onbeschadigde verpakking te zitten;
  • Het product mag niet gemonteerd of geïnstalleerd zijn geweest en moeten compleet zijn, inclusief losse onderdelen. Indien dit na ontvangst niet het geval blijkt te zijn, kunnen wij niet het (volledige) aankoopbedrag vergoeden;
  • Wij controleren jouw retourzending. Indien de retourzending voldoet aan de voorwaarden, ontvang je het aankoopbedrag terug;
  • Kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. 

Gemonteerd = geaccepteerd! 

 

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om het artikel ongebruikt en indien mogelijk in originele verpakking terug te sturen. Je mag het artikel bekijken zoals je dat in de winkel ook zou doen.  

Waardevermindering bij retouren 

 

Wanneer een product niet in originele staat wordt geretourneerd, kan er een waardevermindering worden doorberekend. Dit gebeurt alleen als het product of de verpakking schade heeft opgelopen, incompleet is of duidelijk gebruikt is. We hanteren hierbij de volgende richtlijnen*: 

  • Beschadigde verpakking: 25% waardevermindering 

  • Geen verpakking: 75% waardevermindering

  • Beschadigd, incompleet, gebruikt of vies product: 100% waardevermindering 

*Deze percentages dienen als richtlijn. Iedere retourzending wordt afzonderlijk beoordeeld, waarbij we kijken naar de staat van het product en de verpakking. Op basis daarvan bepalen we welk bedrag wordt teruggestort. 

Het aankoopbedrag wordt binnen 14 werkdagen na ontvangst en goedkeuring van het geretourneerde product overgemaakt.  


Hoe werkt het retourproces?
 

 

1. Meld je retour via per mail naar info@lumoire.nl. 
2. Zodra je retouraanvraag is verwerkt, ontvang je een e-mail met het retouradres.  
3. Pak het artikel stevig in, en retourneer het product in de originele verpakking. Zo verklein je de kans op beschadigingen en kunnen wij het product mogelijk opnieuw verkopen en iemand anders er blij mee maken. Heb je de originele verpakking niet meer? Geen probleem — wij beoordelen de staat van het geretourneerde product en bepalen op basis daarvan of er sprake is van waardevermindering. 
4. Je kunt je retour op drie manieren naar ons terugsturen: 

  • Bij een pakketpunt: Lever het pakket in bij een locatie bij jou in de buurt.  

Let op: Zware of breekbare artikelen (zoals badkamerspiegels) zijn niet geschikt voor verzending met pakketdiensten. Laat deze bij voorkeur ophalen door een ervaren transporteur! 

  • Thuis laten ophalen: Wij kunnen het pakket laten ophalen door onze vervoerder voor €20, op een datum die jou goed uitkomt. 

  • Zelf terugbrengen: Breng het pakket op afspraak naar onze winkel in Bemmel (open ma t/m za van 10:00 – 17:00 uur). 

5. Binnen 14 werkdagen na ontvangst van je retour zullen we beoordelen of er aan de retourvoorwaarden is voldaan. Onder voorbehoud van deze beoordeling ontvang je het (volledige) aankoopbedrag van ons terug.